Ad Code

RUANGAN UNTUK DISEWA - 01162099363

SENARAI SEMAK CHECK LIST PERSEDIAAN MAJLIS PERKAHWINAN



Pernahkah timbul persoalan, cincin terpasang menandakan anda sudahpun melalui fasa pertunangan... tetapi sekarang bagaimana dengan persiapan yang berikutnya? Dengan begitu banyak tugas yang perlu diuruskan dan perincian yang perlu diatur, merancang perkahwinan mungkin kelihatan agak memenatkan namun sangat mengujakan. 


Jika anda memberi diri anda masa yang cukup untuk merancang dan menyusun tugas bulan demi bulan dengan senarai semak perancangan perkahwinan dan garis masa perkahwinan, kerja itu pastinya akan menjadi lebih seronok dan boleh mengurangkan tekanan kepada diri anda.


Jadi apa yang perlu anda lakukan? Mungkin dengan membaca artikel ini anda akan dapat serba sedikit gambaran perkara-perkara yang perlu anda lakukan untuk memastikan hari bahagia anda meninggalkan kenangan dan momen yang sangat indah dan bermakna.


1. Kenalpasti bajet anda terlebih dahulu. Supaya anda boleh memecahkan bajet tersebut kepada senarai perbelanjaan yang perlu dilakukan. Biasanya majlis perkahwinan dalam skala sederhana memerlukan bajet sekitar RM10,000 hingga RM15,000. Bagi yang berskala besar mahupun mewah, bajetnya pasti tidak kurang daripada RM15,000 hingga RM25,000. Jangan budayakan menyatakan apakah keperluan-keperluan anda tanpa mempunyai sejumlah peruntukan yang ditetapkan terlebih dahulu.


2. Tentukan apakah perkara-perkara penting yang perlu ada dalam majlis anda. Misalannya, pelamin, dekorasi, kerusi meja, juru andam, fotografer, videografer, emcee, pa system dan paling penting, LOKASI DI MANA MAJLIS ANDA AKAN DIADAKAN. Lazimnya sesetengah wedding avenue sudah mempunyai pelbagai pakej yang tinggal anda pilih berdasarkan citarasa dan keinginan anda.


3. Setelah itu, anda perlu memikirkan elemen-elemen lain untuk memastikan persediaan majlis anda berada pada tahap yang sepatutnya. Antaranya tempahan kad kahwin, barang-barang hantaran, pakaian bridesmaid dan groomsman, serta yang tidak kurang pentingnya, TEMA PAKAIAN KELUARGA ANDA TERUTAMA AYAHANDA DAN BONDA. Ya, bukan saja anda perlu kelihatan cantik dan menawan, tapi keluarga anda juga perlu kelihatan sempurna pada majlis anda nanti.


4. Sekiranya dalam keluarga anda belum pernah mengadakan majlis perkahwinan, atau sudah terlalu lama tidak mengadakan majlis seumpamanya, anda boleh pertimbangkan untuk melantik WEDDING PLANNER UNTUK MENGURUSKAN PERJALANAN MAJLIS ANDA. Namun perlu diingat, pastikan anda mengetahui bentuk servis dan bagaimana servis tersebut diberikan kepada anda. Kerana ada ketikanya wedding planner tidak menyediakan keperluan penuh sesuatu majlis, ini kerana sebahagiannya telah anda sediakan terlebih dahulu. Melainkan, anda melantiknya dari awal permulaan persiapan majlis anda.


Itu empat perkara yang boleh anda fikirkan sebagai permulaan. Lebih baik jika anda mempunyai Planner Book untuk menentukan tarikh-tarikh penting persiapan majlis anda. Supaya anda tidak terlepas pandang perkara tersebut. Buat reminder dalam smartphone anda jika perlu.


Semoga artikel ringkas ini memberi manfaat kepada anda. Jika anda perlukan Emcee dan juga pa system untuk majlis anda, boleh hubungi kami menerusi whatsapp https://wa.me/601162099363





Saya doakan majlis anda kelak berjalan dengan lancar. Dan jangan lupa libatkan keluarga anda, terutama ayahanda dan bonda dalam perbincangan majlis anda. Ini kerana mereka ada orang yang penting dalam hidup anda. Tanpa mereka, siapalah anda. 


TAG CLOUD : EMCEE, DEEJAY, PA SYSTEM, KARAOKE, MAJLIS PERKAHWINAN, AKAD NIKAH, DEWAN PERKAHWINAN, WEDDING GRAND HALL, VENUE NIKAH, WEDDING AVENUE, ATURCARA MAJLIS, TIPS PERKAHWINAN, SENARAI SEMAK PERKAHWINAN, SEWA PA SYSTEM, SEWAAN PA SYSTEM, KARAOKE KAHWIN, EMCEE KAHWIN, PENGACARA MAJLIS

Catat Ulasan

0 Ulasan

PROMISI 2024