Ad Code

RUANGAN UNTUK DISEWA - 01162099363

3 Tips Persediaan Perkahwinan (Rancang Kewangan Anda)


Untuk tempahan dan pertanyaan tarikh, sila hubungi kami menerusi whatsapp 011-62099363:

https://wa.me/message/JK3EGAXDMQBYB1


Ya. Anda akan berkahwin!


Anda mempunyai kemampuan kewangan yang mencukupi dan anda mahukan hari perkahwinan anda menjadi satu majlis yany cukup sempurna. Untuk merealisasikan perkara itu, apa yany anda perlu lakukan adalah mempunyai perancangan dan persediaan yang sewajarnya.


Terlalu banyak nasihat, petua dan juga sumber rujukan terutama yang berada di dalam talian (dengan bantuan Encik Google) untuk memastikan anda mendapatkan majlis perkahwinan idaman anda. Kami di sini akan membawa anda melalui 3 TIPS untuk membantu anda membuat senarai semak persiapan perkahwinan anda yang sempurna agar persiapan untuk hari besar anda tidak terlalu memenatkan dan menyukarkan.


1. Tulis dengan jelas komitmen kewangan anda.

Jadikan ia sebagai asas kepada semua perancangan anda. Jangan berbelanja melebihi kemampuan kewangan anda. Harus diingat kehidupan selepas majlis juga perlu diberi keutamaan dan perhatian.


2. Dapatkan secara pakej perkhidmatan yang dikehendaki.

Lazimnya, pengambilan secara pakej boleh menjimatkan perbelanjaan perkahwinan anda. Ada penyedia perkhidmatan perkahwinan yang mempunyai lebih daripada satu perkhidmatan, contohnya katering mempunyai sewaan kerusi meja/ canopy. Fotografer yang turut menyediakan khidmat videografer.


3. Tetapkan harga siling bagi setiap perkhidmatan yang diperlukan.

Ada ketikanya kita perlu meletakkan harga siling terhadap sesuatu perkhidmatan yang diperlukan. Ia boleh menjadikan kita lebih teratur mengawal semua perbelanjaan yang dilakukan. Dengan penetapan tersebut juga, kita boleh membelanjakan sebahagian lagi kewangan kita kepasa lain-lain keperluan.


Semoga bermanfaat untuk anda! Kongsikan kepada rakan-rakan anda jua.




Untuk tempahan dan pertanyaan tarikh, sila hubungi kami menerusi whatsapp 011-62099363:

https://wa.me/message/JK3EGAXDMQBYB1



Catat Ulasan

0 Ulasan

PROMISI 2024